Posts

Showing posts from February, 2012
I'm just quite and keep staring at her (akhwat with beautiful and fullfilled with busy activities).
Then I just stared to myself, keep quite, and fold my lip.  "I must step back. I'm not worth to hope. I'm not appropiate with him. So much better girls than me out there"
Sungguh entah kenapa jadi mikir begini :(
Butuh solusi klo ada yang tau. Gw takut ini tanda gak bersyukur, tp gw juga ga tau letaknya dimana.

Feeling Something

When confessing something, it must be in tandem with responsibility. 
I dont want to say hate because I dont want to fall to love/like.
But, something admireble comes to my mind and has stolen something. 
But, I try not to make this complicated.
I dont hope more or imagine more because everytime I see my self, I think I'm not the one, so many girls are much better than me. 
Just a gaze then leads to make a wondering. But every gaze leads to something : does -- feel the same? 
NO I don't wanna fall. 
My friend said, "Let the feeling come back to Allah."
This is a gift, a beautiful gift about a feeling, but it doesn't lead to OWNING.
It is a blessing to feel. 
This is a way of liking others without feeling dissappointed (I guess). 

A Thousand Years by Christina Perri

Image
Well, I knew this song for the first time when Iskandar Wijaya played this in violence verse yesterday, hehe. Eventhough I didn't  know whether this song has a lyrics or not, I could still enjoy the music. Then I searched on YT then I found this song is an Official Sound Track for Twilight Saga: Breaking Down! Wow! My imagination flew to couple Bella-Edward hehe. "A Thousand Years" quit presents the story :D



You can also see how Iskandar Wijaya played this song on this LINK.  And if you wanna download this song, go here

"A Thousand Years"

Heart beats fast
Colors and promises
How to be brave
How can I love when I'm afraid to fall
But watching you stand alone
All of my doubt suddenly goes away somehow

One step closer

[Chorus:]
I have died everyday waiting for you
Darling don't be afraid I have loved you
For a thousand years
I'll love you for a thousand more

Time stands still
Beauty in all she is
I will be brave
I will not let anything take away
What…

My Google 3D Warehouse

Image
check it here : LINK



Stair Design with Google SketchUp 8

Image
This is a model of simple stair I tried to make from a tutorial.  Perhaps this is just a beginning for an architectural student :p

Wawancara Beasiswa Goodwill

Seminggu yang lalu mendapatkan telpon dari pihak Goodwill untuk sesi wawancara. Sebenernya ga berharap banyak sih dari beasiswa ini. Setidaknya essay yang gue buat "dilirik" sama yang screening. Sebenernya essaynya ga terlalu panjang, tapi apa yang ingin hendak kita tulis itulah yang membuat essay rasanya panjang. Ada sekitar 8 pertanyaan yang harus dijawab dalam bentuk essay dalam Bahasa Inggris dan masing2 minimal 500 kata (kalau ga salah).  
Dua hari sebelum wawancara, sempet survei ke basecamp Goodwill di Jalan Pisang No. 27, Komplek Perumahan Dept Pertanian. Awalnya gak percaya banget rumah yang gue kunjungi itu adalah kator Goodwill. Ceritanya panjang deh kenapa bisa di perumahan kantornya. 
Saat hari H, ternyata gue sakit ~.~ Agak demam karena flu dan radang tenggorokkan, tapi apa boleh buat harus tetep dateng karena lumayan penasaran gimana rasanya diwawancara. Sampai di basecamp, ternyata udah ada 2 orang mahasiswi UI yang hadir. Total peserta yang diwawancara kema…

Pandai Bersyukur

Mengelus dada membaca sebuah posting karena inti postingnya adalah ketidaksyukuran atas nikmat yang sudah didapat. Kalo inget ceramah Ustadz Yusuf Mansyur, jika kita tidak bersyukur ibaratnya kepala kita ditoyorin, "ente manusia kagak bersyukur banget sih, kurang nikmat apa lagi??!"
Awalnya bingung dengan arti dari Pandai Bersyukur. Kenapa harus pandai? Kenapa disebut 'pandai' sebelum kata 'bersyukur' itu? Ternyata intinya adalah jeli terhadap semua nikmat Allah mulai dari hal yang paling kecil yang sering terabaikan sampai hal yang besar, sampai bisa buang air besar dengan lancar pun harus disyukuri karena ada orang2 yang sedang menderita penyakit pencernaan yang membuat mereka sulit buang air besar atau bahkan mesti ditopang alat bantu. Sesuatu yang terlihat sepintas sepele, namun patut kita syukuri nikmat itu. 
Pandai bersyukur itu bukan berarti tidak mau berusaha lagi untuk mendapat sesuatu yang lebih, namun syukuri dulu apa yang sudah didapat, nanti bar…